In juni 2011 hebben in totaal 167,2 miljoen unieke bezoekers Europese nieuwsbladen websites bezocht. Dat is een groei van 11% ten opzichte van vorig jaar. Aldus comScore. Zij spendeerden gemiddeld 40,5 minuten op deze sites gedurende deze maand. De meest bezochte nieuwsbladen website in Europa was het Britse Daily Mail, met 17,2 miljoen unieke bezoekers die gemiddeld 25,9 minuten op site verbleven. De Daily Mail staat hiermee ook op de tweede plaats van de populairste nieuwsbladensites wereldwijd. The Guardian staat op de tweede plaats van Europa met 13,5 miljoen unieke bezoekers, gevolgd door het Duitse nieuwsblad Bild met 9,9 miljoen unieke bezoekers.
De Turkse nieuwsbladen Hürriyet en Milliyet staan ook in de top 5 van meest populaire nieuwsbladensites met respectievelijk 9,5 en 8,8 miljoen unieke bezoekers. Verder vallen de sites van de Frans nieuwsbladen Le Monde en Le Figaro en de Russische nieuwsbladen Komsomolskaya, Pravda en RIA Novosti onder de meest populaire nieuwsbladen websites in juni 2011. De website van de New York Times, de enige niet-Europese site in deze lijst, trok bijna 5,7 miljoen online lezers uit Europa.
comScore publiceert tevens een overzicht van internetgebruik in Europa dat aantoont dat in juni 2011 368,6 miljoen unieke personen online zijn geweest, met gemiddeld 26,1 uur per persoon. Deze studie maakt gebruik van comScore’s onderzoekspanel, dat het geaggregeerde internetgebruik van 49 Europese landen toont en individuele rapportages biedt over 18 landen in Europa. Van deze 18 landen toonden bezoekers uit Nederland, het Verenigd Koninkrijk en Turkije het hoogste engagement, zij waren gemiddeld meer dan 31 uur online in juni.