Het Ushuaïa Ibiza Beach Hotel introduceert een geheel geïntegreerde Facebook-concept voor haar hotel – dit voor het eerst in de hotelindustrie. Hotelgasten hebben de mogelijkheid om een polsband met RFID technologie te dragen die gesynchroniseerd is met hun Facebook profiel. In het hotel zijn verschillende punten aanwezig waar gasten kunnen inloggen, foto’s kunnen maken of hun status kunnen updaten volgens waar ze zich in het hotel bevinden, simpelweg door hun polsband over een sensor te bewegen. Gasten worden aangemoedigd om zoveel mogelijk foto’s te taggen als ze willen en om op verschillende locaties in het hotel in te checken. Hierdoor worden steeds nieuwe berichten op hun persoonlijke Facebook profiel getoond en kunnen deze worden gedeeld met hun vrienden.
Irene Cano, verkoopmanager Facebook Spanje: “Het is ons een waar genoegen dat het Ushuaïa Ibiza Beach Hotel het eerste hotel zal zijn dat dit Facebook initiatief lanceert. Bij Facebook zijn we voortdurend bezig met de ontwikkeling van onze diensten om synergie te vinden tussen de virtuele en de echte wereld en we kijken ernaar uit om voor de eerste keer samen te werken met de hotelbranche.“
Niels Verhoeven, creatief directeur van Dorst & Lesser en verantwoordelijk voor de uitvoering: “Na het succes van de implementatie van de Facebook zuilen voor Renault tijdens de Nederlandse AutoRAI begin 2011 waren we zeer vereerd toen ons gevraagd werd het RFID Facebook concept te realiseren en de leiding te nemen over de gehele social media implementatie voor het Ushuaïa Ibiza Beach Hotel.”
Alfonso Giménez, marketing directeur Europa van de Fiesta Hotel Group besluit: “Deze nieuwe en interactieve ervaring is de eerste in haar soort binnen de hotelindustrie en draagt bij aan het doel van het Ushuaïa Ibiza Beach Hotel het niveau voor innovatie te bepalen in niet alleen Spanje, maar over de hele wereld.“