Op de AutoRAI 2011, het grootste automotive evenement van Nederland, hebben de auto’s van Hyundai ten opzichte van alle andere merken de meeste Facebook Likes ontvangen. Door het gebruik van een nieuwe social media toepassing op de stand heeft Hyundai ongeveer 2 miljoen mensen over de hele wereld kunnen bereiken.
Gedurende het evenement werden er door bezoekers van de stand meer dan 10.000 Likes geplaatst bij de specifieke auto’s. Iedere Hyundai auto had zijn eigen ‘like-zuil‘. Als mensen een specifieke auto leuk, mooi, of bijzonder vonden konden ze deze ‘liken‘ door hun sleutelhanger langs het zuiltje te halen. Door deze actie werd er automatisch een post op hun wall geplaatst met de informatie (filmpje en korte text) over de auto en een uitspraak van waardering. Hyundai heeft daarnaast meer dan duizend nieuwe vrienden gemaakt op de Nederlandse Hyundai Facebook pagina.
Sander Hendriks van Hyundai Nederland: “We wilden een nog groter publiek bereiken dan alleen degenen die in de gelegenheid waren om onze 1.100m2 stand op de AutoRAI te bezoeken. We zijn ook constant op zoek naar nieuwe communicatie kanalen om onze doelgroep te bereiken. Samen met SowiSocial hebben we onze doelstellingen bereikt en zijn we enorm enthousiast over de behaalde resultaten.“
De ‘levende Facebookpagina‘ op de RAI is de eerste stap van Fitzroy om van Hyundai het meest sociale automerk van Nederland te maken. Het platform Facebook wordt niet gebruikt als reclamezuil maar om Hyundai bezitters en geïnteresseerden met elkaar te verbinden.
De eerstvolgende SowiSocial ervaring kan beleefd worden op de Marketingdag voor de Podiumkunsten die op 23 mei plaats vindt in het Chassétheater in Breda.