Bezoekers van de AutoRAI kunnen een aantal Renault modellen rechtstreeks vanaf de stand ‘liken’. Op de stand van Renault kunnen ze een pas krijgen en hiermee hun favoriete Renault model “liken” op Facebook. Dit is mogelijk, omdat deze pas een ingebouwde RFID-chip heeft en op deze manier het Facebook-profiel koppelt.
Zo is het dus mogelijk om als bezoeker een auto van Renault te ‘liken’ door de pas langs de bijbehorende Facebookzuil te halen. Vervolgens wordt dit direct zichtbaar voor je vrienden dat je deze auto leuk vindt.
De Facebook zuilen zijn te vinden bij de elektrische modellen Renault Twizy en ZOE, de Twingo Miss Sixty, de Wind Série Limitée Gordini en het nieuwe conceptmodel CAPTUR. Ter gelegenheid van de start van de AutoRAI heeft Laurens van den Acker live op de Renault stand de elektrische Renault Twizy ‘geliked’. Dit was het begin van de actie, die de online wereld combineert met een real-time ervaring.
Naast innovatieve producten kiest Renault ook voor een vernieuwende media-aanpak. Deze Facebook actie beleid is daarvan een voorbeeld. Zie ook onderstaande video, voor meer uitleg over de actie.