Het gerucht gaat dat Richard Branson aankomende dinsdag zijn nieuwe iPad magazine gaat onthullen. Dit zal hij tijdens een persevenement in New York City gaan doen.
Het nieuwe magazine zou zich gaan focussen op nieuwe creatieve zakelijke, reis en technologische ideeën bestemd voor een breed internationaal publiek. In de uitnodiging voor aankomende dinsdag komen deze onderwerpen niet letterlijk terug, volgens Mashable. Hierin staat de de nadruk meer zal liggen op internationale culturen, entertainment, design, zaken en reizen.
Branson is enorm geïnteresseerd in de nieuwe mogelijkheden die de iPad biedt. Hij staat natuurlijk bekend om zijn innovatieve karakter en heeft daar al veel successen mee behaald. Echter is hij niet de enige, want Rupert Murdoch heeft al bevestigd dat hij $30 miljoen gaat investeren in een iPad-only krant. Het valt niet te ontkennen dat tablets een enorme potentie hebben voor uitgevers. Maar de ontwikkeling van een iPad app brengt ook een hoop kosten met zich mee en vergt toch een andere aanpak.
Ik ben benieuwd of Branson en Murdoch genoeg succes gaan behalen met hun iPad krant en ze voldoende advertenties kunnen verkopen. We zullen zien of een serieus verdienmodel kunnen ontwikkelen rondom hun iPad app. Dat lijkt me toch een flinke uitdaging, want uiteindelijk zijn beide heren gebaat bij een positief resultaat onder de streep. We wachten met smart af!