06.01.2010
Online

LinkedIn vestiging in Nederland

By:

BlogOnline
linkedin-vestiging-in-nederland.jpg
linkedin-vestiging-in-nederland.jpg

Het zat er al een tijdje aan te komen, LinkedIn opent haar deuren in het World Trade Center op Schiphol. De organisatie achter de zakelijke netwerksite kwam vanochtend met een persbericht waarin zij ons vertelde dat het kantoor vanaf 4 januari 2010 gevestigd is op Schiphol. Eugenie van Wiechen is de nieuwe country manager en gaat LinkedIn beter op de kaart zetten in Nederland.

Het is de bedoeling dat zij LinkedIn laat groeien, door het creëren van extra waarde voor de gebruikers, aangaan van samenwerkingsverbanden en het verzorgen van een bedrijfsvoering vanuit Nederland. LinkedIn haalt haar inkomsten voornamelijk uit premium accounts en de verkoop van advertenties. Van Wiechen zal zelf een nieuw team gaan samenstellen, met als doel meer geld verdienen voor LinkedIn. Nederland is een van de meest betrokken en snelst groeiende markten van LinkedIn. Met Eugenie als aanvoerder van het Nederlandse team zullen we het groeiend aantal professionals dat online verbonden is binnen Nederland de juiste instrumenten bieden om samen te werken en hen zo succesvoller en productiever te maken, aldus Kevin Eyres.

Van Wiechen was eerder al actief bij Marktplaats en eBay, waar zij de functie van algemeen directeur bekleedde. Hieruit kunnen wij vaststellen dat zij vakkundig genoeg is om LinkedIn, in Nederland, naar een hoger niveau te tillen. Het is een voorrecht om deel uit te maken van de groei van LinkedIn wereldwijd. Ik kijk er naar uit om met het nieuwe team in Amsterdam te werken en samen de best mogelijke dienstverlening te bieden aan onze Nederlandse leden, maar ook voor adverteerders en zakelijke partners, zegt Eugenie van Wiechen in het persbericht.

Er valt in Nederland (en Europa) nog veel te behalen voor LinkedIn, want Nederlanders zijn echte netwerkers. Nederlanders zijn fanatieker op LinkedIn dan menig Amerikaan en zijn dan ook sterk vertegenwoordigd op het netwerk (ongeveer 1,3 miljoen leden).

Het is zaak dat LinkedIn aan de slag gaat met meer lokale advertenties en de toegevoegde waarde van premium accounts kenbaar maakt aan de Nederlandse gebruiker. Daar ligt nog een flinke uitdaging voor het Nederlandse team!

Share this post