23.09.2010
Social Media

Massive.tv: crossmediaal studenten-initiatief

By: Johan Voets

BlogSocial Media

Op het opleidingsniveau valt dan wellicht nog genoeg op te merken, er zijn een aantal zaken die het Amerikaanse onderwijs hun studenten wel erg goed meegeven. Want naast goed presenteren wordt ook ondernemen al vroeg meegegeven aan de kroost. Vijf studenten aan Northwestern University onderstrepen dat nog maar eens met hun Massive.tv. Gestart op campus,  gefundeerd via Kickstarter en bedoelt om de creatieve krachten op de universiteit beter in beeld te brengen dan de bestaande media op school kan.

Volgens oprichters Matthew, Ben, Anthony, Byron en Kate was het tijd voor een speciaal platforn dat de talentvolle studenten van de uni op de juiste manier in beeld brengt: “Northwestern students are creative in the most unexpected ways. Yet as it stands, they lack a dedicated platform that encourages and broadcasts their distinctive talents.”

Via het geweldige platform Kickstarter, dat ambiteuze startups of mensen-met-een-idee op weg moet helpen, verzamelde het vijftal het benodigde budget voor het nieuw te vormen platform: “we hoped to raise enough money to purchase a single Canon 5D Mark II Digital Camera, and the necessary audio equipment and lens kits. All we need is a single camera to bring an incredible new resource to the digital media community.

Het vijftal beloofde investereerders niet zomaar een website, maar een “multimedia laboratory”. Of dat geheel geslaagd is, valt nog te beoordelen. Intussen zijn er al een aantal korte “documentaires” van studenten van Northwestern te vinden op de site, die er inderdaad schitterend uitzien. Er dragen steeds meer studenten hun steentje bij aan Massive.tv. De DJ zorgt voor een tune, een grafisch vormgever voor wat mooie introbeelden. 

Massive.tv is in vele opzichten een mooie case en zeker interessant om de komende tijd te blijven volgen. 

Share this post