14.09.2010
Social Media

Nike introduceert City Graffiti

By: Johan Voets

BlogSocial Media
nike-introduceert-city-graffiti.jpg
nike-introduceert-city-graffiti.jpg

Voor velen is het aantrekken van hardloopschoenen en het trotseren van de weergoden al sinds jaar en dag een kunstvorm. Voor hen die het graag nog artistieker aanpakken, lanceert Nike vandaag een speciale Facebook-applicatie: Nike+ Graffiti. Deze applicatie, uniek voor Nederland, stelt lopers in staat om met hun gelopen kilometers de mooiste figuren door de stad te tekenen. 

Nike+ Graffiti is een unieke Facebook-applicatie speciaal in Nederland ontwikkeld. Je gelopen kilometers kun je via Nike+ Graffiti gebruiken om een persoonlijke graffiti tag achter te laten op de kaart van Amsterdam. Al hardlopend teken je via Nike+ jouw artwork door de stad. Of het nu je handtekening is, zomaar een vorm, of zelfs een tag-on op de tekening van iemand anders, alles kan.

Eerder deze maand opende Nike ter kick-off van “Run Unleashed, Take Mokum” al de deuren van de Runhouse. Deze running club in Amsterdam ademt zo’n maand lang een nieuwe stijl van hardlopen: ‘Unleashed’. Waar je wilt, wanneer je wilt, hoe je wilt en met wie je wilt. Semi-exclusief, want alleen leden van de Nike Running Community op Facebook hebben toegang tot de Runhouse.

Om de lancering van Nike+ Graffiti op te luisteren heeft de sportgigant een mooie actie bedacht: de tien graffiti’s met de meeste likes op Facebook worden ieder beloond met een ereplek in de Nike Runhouse en een paar zelf te ontwerpen NIKEiD LunarGlide+2. De winnaar mag bovendien op kosten van Nike naar Londen.

-903.jpg
-903.jpg

Share this post