Na eerdere samenwerkingen met diverse mediapartijen, modemerken en restaurantketens kondigde Foursquare deze week een samenwerking aan met pretpark Six Flags. Hoewel de samenwerking deze zomer zich voornamelijk zal laten gelden in de Verenigde Staten, is het overwaaien van enkele gevolgen ervan naar Europa natuurlijk niet ondenkbaar.
In de basis is de samenwerking hetzelfde als eerdere samenwerkingen die Foursquare aan is gegaan. Er komen een aantal speciale badges beschikbaar en Six Flags vult de database van Foursquare met tips en todo’s.
“Foursquare presents another unique way for Six Flags to engage our fans while creating a virtual loyalty program,” aldus Jackie Gagne namens Six Flags. “What really separates Foursquare from other social sites are the game’s incentives and the ability to share experiences with other”
Wat anders is aan deze samenwerking is het feit dat beide partijen meerdere check-ins achter elkaar op dezelfde locatie gaan stimuleren. Er komen zelfs speciale prijzen voor beschikbaar en “mayors” van de verschillende parken in de VS krijgen aan het eind van het seizoen zelfs gratis abonnementen. Een vreemde ontwikkeling die zelfs de pure spelers aan kan zetten tot vals spelen