19.01.2010
Marketing

En nog maar weer eens: The long tail

By: Jeroen de Hooge

BlogMarketing

Natuurlijk, inmiddels weten we allemaal dat met het internet de wereld aan je voeten ligt. Potentieel kunnen miljarden mensen nu je blogjes lezen. Niet dat ze het doen. Maar toch. En nu komt daar gewoon weer een dimensie bij. De Amazon Kindle is al langere tijd bejubeld als e-reader, maar wat er echt leuk aan is, is het hele dienstenconcept eromheen, met accessoires, maar vooral ook met de contentmogelijkheden. Het altijd en overal kunnen downloaden van content, en ook het zeer makkelijk publiceren van content. Dicht bij huis vonden wij daarvan een mooie illustratie. Hans Appel, lector aan het HIT in Assen, en voormalig CTO van Sun in Nederland, schrijft al jaren boeken over de ontwikkelingen van de technologie.

In meeslepend enthousiasme vertelde hij daar over innovaties van onder meer Sun, Apple en Amazon. Toen de Kindle ook in Nederland werd aangeboden was hij één van de eersten die het apparaat bestelde. Maar daar liet hij het niet bij. Hij probeerde direct alle faciliteiten van Amazon en de Kindle maximaal uit, met als gevolg dat hij nu één van de eerste Nederlandse auteurs is met een boek in de Kindle shop. Leuk omdat het zo’n prachtige illustratie is van de kracht van de long tail, en dat publiceren nu echt voor iedereen mogelijk is. Leuk ook omdat Hans Appel op bijna pensioenleeftijd, gewoon hordes innovators achter zich laat. Respect!

Share this post