Twitter Counter heeft vandaag bekend gemaakt dat het Twitaholic (voor een onbekend bedrag) heeft overgenomen, een concurrent op het gebied van Twitter statistieken.
Twitter Counter de start-up uit Amsterdam van Boris Veldhuijzen van Zanten en Patrick de Laive heeft momenteel 3 man full time in dienst en is winstgevend. In 2010 was er een omzet van zo’n $ 500.000, klanten zijn ondermeer Microsoft, Yahoo!, Facebook, eBay en Paypal. De overname versterkt Twitter Counter en de verdere ontwikkeling en mogelijkheden. Verder zal de deal Twitter Counter ook in staat stellen verder te groeien in de wereld van gebruikers statistieken.
“Twitaholic heeft een grote groep Twitter gebruikers die regelmatig hun stats bekijken. Wij willen graag verder bouwen op dat succes zonder ‘het unieke’ van Twitaholic te verliezen maar tegelijkertijd wel meer ‘proven and exciting features’ voor de gebruikers willen toevoegen,” aldus Boris Veldhuijzen van Zanten, mede-oprichter Twitter Counter. “Deze overname stelt ons in staat om Twitter Counter verder te laten groeien, een groter publiek te bereiken en ook meer bruikbare services aan te beiden aan de gezamenlijke doelgroep.“