De VEA en BVA organiseren op woensdag 13 oktober 2010 voor de allereerste keer in de Nederlandse reclamegeschiedenis het Ad Festival ‘De 24 uur van de Reclame’.
Op en rond het Rembrandtplein vindt een scala van evenementen plaats voor iedereen die iets met het reclamevak te maken heeft. De vier overkoepelende thema’s tijdens de 24 uur zijn creativiteit, effectiviteit, verantwoord communiceren en talent. Tijdens het Ad Festival is in de pas geopende Club Air tevens de uitreiking van dé prijzen voor de meest effectieve communicatie, de EffieAwards. Eerder op de dag vindt eveneens in Club Air het Ad Congres ‘Wanneer is genoeg genoeg’ plaats. Hier zullen een aanta; bekende gezichten uit de internationale reclamewereld hun visie geven op verantwoord, effectief en creatief communiceren.
Sprekers zijn onder anderen filosofe en pleitster voor ‘meer spiritueel kapitaal’ Danah Zohar en global chief creative director bij LBi Lost Boys Chris Clarke. Tijdens het Ad Congres komt ook de mening van de Gemiddelde Nederlander aan bod via een speciaal voor deze gelegenheid verricht onderzoek van Millward Brown.
De 24 uur gaan officieel van start op 12 oktober om 22:30 uur met een spectaculaire opening van de PANL tentoonstelling bij de Stopera en eindigen precies een etmaal later om 22:30 uur op 13 oktober met een Afterparty in de grote Club van Escape.
Andere evenementen zijn onder meer de Cannes Lions Amsterdam, het Groot Reclame Talent Ontbijt, de Reclame Man/Vrouw van het Jaar, een eerbetoon aan de Nederlandse IMCC Award winnaars, de beste reclamefilms in Tuschinski, Talent Speed Dating, de Workshop 3D commercial maken en een ‘sneak preview’ van uitkomsten van een onderzoek naar de rol die reclame kan spelen bij de oplossing van mondiale problemen.
Ga voor meer info, het volledige programma en het bestellen van kaarten naar: www.24reclame.nl
Twitter : volg @24reclame of check #24reclame