Volgens SquareTrade, een garantie provider voor de iPhone en andere elektronische apparaten heeft 25,6% van alle iPhone bezitters een storing gehad in de eerste 2 jaar van gebruik. Dat klinkt als veel maar dat getal ligt zelfs onder het gemiddelde van de mobiele industrie.
De iPhone wordt zelfs steeds beter. Een jaar geleden, toen SquareTrade alleen de iPhone en de iPhone 3G meetelde, was het nog 33%. Tenslotte zijn de meeste “failures” het gevolg van onopzettelijke schade (18,1%), hardware storingen komen een stuk minder voor (7,5%).
Wat betreft hetgeen kapot gaat is het interessant om de aanzienlijke verschillen te zien tussen de iPhone 3G en de iPhone 3GS. Het merendeel van de tekortkomingen van de iPhone 3G heeft te maken met het touchscreen, gevolgd door buttons, stroom en batterij-duur.
Als je kijkt naar de iPhone 3GS is “power” de bron van de meeste problemen, gevolgd door het touchscreen, batterij-duur en de buttons. Als je de 3G en 3GS vergelijkt valt dus op dat Apple de buttons en het scherm aanzienlijk heeft verbeterd terwijl stroom en batterij gerelateerde problemen juist zijn toegenomen.
Het hele rapport is hier terug te lezen (PDF). Via