De afgelopen paar weken is er zo’n 152.000 ton strooizout opgegaan in Nederland. Het laatste restje wordt alleen nog voor snelwegen gebruikt. En dus springen ze bij Vredestein daar gelijk op in met een crossmedia campagne: “Strooizout is op! Vredestein winterbanden niet!“
Bandi Vaczi, Manager Marketing Communicatie: “Helaas is er nog veel te weinig aandacht voor het belang en positieve eigenschappen van winterbanden. Vanwege het lage interesse karakter van banden, is het voor ons een hele uitdaging om consumenten erop te wijzen. Dat is dan ook de reden dat wij de actualiteit gebruiken om het belang nogmaals onder de aandacht te brengen. Het is absoluut niet bedoelt als een sneer naar de overheid, want zo een lange en intensieve winter had niemand kunnen verwachten. Sterker nog, ook de bandenindustrie heeft moeite om aan de vraag te voldoen en zijn wij dan ook erg gelukkig met onze flexibele productieapparaat. Wij hopen dat onze realtime Marketing aanpak bijdraagt aan het winterbanden-bewustzijn en dat het de hoeveelheid ongevallen, zoals de afgelopen weken, sterk doet verminderen.”
Vredestein maakt onder andere gebruik van prominente websites zoals Nu.nl en Weeronline.nl en verschillende billboards.