Facebook en PayPal kondigen een samenwerking aan waarbinnen PayPal als betaalmethode wordt aangeboden in belangrijke onderdelen van Facebook’s advertentie- en ontwikkelsystemen.
Zo kunnen adverteerders binnenkort PayPal gebruiken om Facebook Ads te betalen en wordt het een betaalmethode voor Facebook Credits. Dennis Van Allemeersch, General Manager PayPal Benelux: “Voortbouwend op PayPal’s peer-to-peer betaalfaciliteit, zetten we nu ook sterk in op het ondersteunen van betalingen via sociale netwerken. In Nederland kunnen Hyves-gebruikers hun Goldmembership met PayPal betalen en op Europees niveau kunnen Netlog-gebruikers dat met Netlog credits. De strategische samenwerking met Facebook is voor ons een logische stap aangezien Facebook een van de snelst groeiende netwerken is, ook in Nederland.“
“We willen onze gebruikers, ontwikkelaars en adverteerders een snelle en vertrouwde betaalervaring bieden“, aldus Dan Levy, director of payment operations van Facebook. “Nu onze business zo sterk is gegroeid, is het bieden van lokale betaalmethodes nog belangrijker geworden voor adverteerders die gebruik willen maken van Facebook Ads. Dit lukt door samen te werken met een wereldwijd belangrijke speler op het gebied van online betalen als PayPal.“
“Simpel gezet draait PayPal’s business om betalingen. Wij maken het voor consumenten en webwinkeliers makkelijker online te betalen en betalingen te ontvangen in 24 valuta binnen 190 markten, wereldwijd“, zegt Osama Bedier, PayPal’s VP of platform and emerging technology. “We zijn al een belangrijk onderdeel van het ontwikkelsysteem op Facebook en zien er naar uit onze relatie verder uit te bouwen om de business van adverteerders en ontwikkelaars te laten groeien.“