BOX1824, een research bureau gespecialiseerd in gedragswetenschappen en consumenten trends, heeft de afgelopen 5 jaar onderzoek gedaan naar jongeren. Met 2.3 miljard jongeren vandaag wereldwijd is dit het grootste aantal jongeren ooit. Zij zijn meer dan ooit verantwoordelijk voor veel trends en drukken meer en meer de nadruk op onze samenleving.
Ze worden omschreven als de Millennials, hebben hun eigen taal en gaan op heel andere wijze om met communicatie via Sociale Netwerken. Met hun levensstijl, uiterlijk en flair hebben ze ook meer en meer invloed op het gedrag van ouderen. Iedereen wil niets liever dan jong zijn. Ze staan bovenaan de “Influence pyramide” en beïnvloeden net zo goed de nog jongeren als de grote groep van ouderen. Ze verschuiven de bestaande cultuur met elke generatie die na hen komt.
Marketeers zouden zich meer en meer moeten verdiepen in deze groep. Vooral de snelheid waarmee ze denken en hun onafhankelijke gedrag is overweldigend en genot om te zien. Onderstaande video geeft een prachtig beeld van die invloeden op de hedendaagse cultuur. Infographic na de lees meer.