Soms kom je van die concepten tegen waarvan je denkt; ‘dit ligt zo voor de hand en ik ben er zelf dagelijks mee bezig, en toch heb ik er nooit aan gedacht!’ Als het dan ook nog eens unieke en voor jouw product relevante concepten zijn dan kun je daar stiekem best een beetje jaloers op worden… In zo’n geval zit er maar één ding op; tik er een stukje over en zet het op een blog. Ere wie ere toekomt zullen we maar zeggen.
Reclamebureau BooneOakley (uit Charlotte, USA. NIET uit New York zoals ze zelf zeggen) bedacht een schitterend idee voor haar eigen website. De ‘site’ bestaat namelijk volledig uit 4 naar elkaar linkende video’s op YouTube. De video’s zijn voornamelijk opgebouwd uit animaties en werken doormiddel van de interactieve opties (annotaties) die YouTube sinds kort biedt prima samen.
Het geheel werkt, nadat je even gewend bent aan de twee manieren van navigeren (simpelweg de tijd vooruit ‘spoelen’ of op de interactieve vlakken klikken) klik je al snel vrolijk heen en weer tussen de verschillende pagina’s. Na een introductie die duidelijk moet maken waarom geïnteresseerden voor BooneOakley zouden moeten kiezen, vinden we in het eerste filmpje de ‘about us’ en ‘featured work’. Aan de linkerzijde kan de bezoeker kiezen om naar de overige onderdelen van de site te gaan. Daar zijn onder andere contactgegevens, meer werk, nieuws en biografieën van de mensen bij BooneOakley te vinden.
Zoals gezegd werkt het allemaal verassend logisch qua navigatie en met een redelijke internetverbinding goed te doen. Vooral de ‘nieuwspagina‘ is erg grappig vind ik zelf. Persoonlijk vind ik het idee van BooneOakley dan ook erg origineel bedacht en opvallend goed uitgevoerd. Ik kan zo gauw geen echte nadelen bedenken aan een dergelijk initiatief. Wellicht kun jij dat wel en laat het dan vooral horen, maar innovatief en creatief is het zeker, en laat dat nu net zijn waar die jongens zich voor laten inhuren!