Op 13 november 2008 vond Adformatie’s Infusion plaats in The Factory in Amsterdam. Een gemixt en jong of jong-van-geest publiek verzamelde zich in de gepimpde hal. De Amsterdamse Convention Factory was voor even voorzien van WII-playgrounds, grote wigwams(’tipis’) met spreker-sessies en een multimediaal podium. De vraag van de dag was: ‘Hoe bereiken wij de jeugd met onze (online) marketing inspanningen en hoe kunnen wij leren van de jeugdige online marketingtools die beschikbaar zijn?’.
Een brede issue waar niet direct duidelijke gouden oplossingen voor zijn te vinden. Wat opvalt en een onderliggende kwestie was tijdens Infusion, is het feit dat je als modern marketeer gewoon eens met nieuwe tools aan de slag moet. ‘Just do it!’
Gewoon eens experimenteren met mobile marketing, brede seeding van virals en het actief opstellen via microblogs als Twitter. Dat social media voor organisaties vitaal is in de ‘mission statement’ is een feit. Nu nog creatief gaan inzetten binnen de marketingmix. Innovatieve aanbieders als HI, Icemobile en Bacardi laten zien dat je met lef, innovatie en een goed gevoel voor de moderne marketing-gereedschappen een hoop kunt bereiken bij kritische doelgroepen. Kortom: steek je nek uit in de 2.0 – economie en wees niet bang een misstap te maken. Zo ook het voorbeeld van Adformatie met hun Infusion-event.
Bekijk binnenkort op DutchCowboys.nl de video-interviews met onder andere Antje Bosscher(Adformatie Groep) en de markante maar aannemelijke online marketing-visie van Gustav ‘remix’ von Sydow(Daddy), zie foto.
Sfeerfoto’s tevens op http://www.onlinemarketeer.tv/onlinemarketing/2008/11/14/infusion-2008-are-you-young-and-infused/