Volgende week donderdag, 18 juni, vindt de tweede Search Marketing Thursday plaats. De Search Marketing Thursday is een initiatief van de Taskforce Search van het IAB met als belangrijkste doelstelling het vergroten van de kennis in de markt over de toepassingen en het effect van zoekmachine marketing.
De Search Marketing Thursday zal steeds bestaan uit twee inhoudelijke onderdelen, gevolgd door een borrel. Deze keer zijn dat een case over Local Search en een SEO Site Clinic. En het mooie van dit alles? De toegang is geheel gratis, ook de borrel 🙂
Local Search
Op deze Search Marketing Thursday zal Martijn Beijk van Onetomarket een local search case presenteren, waarin zij laten zien dat local search een zeer goede bron van traffic kan zijn. Martijn schreef recentelijk ook mee aan de zeer interessante internationale publicatie over Local Search Ranking Factors.
Site Clinic
Na deze presentatie volgt een site clinic: enkele van Nederlands beste SEO’s reviewen, live, sites die door aanwezigen worden aangedragen binnen 5 a 10 minuten en geven tips en trucs voor verbetering. Op menig search congres is dit het favoriete onderdeel van zowel sprekers als bezoekers, en u loopt zeker met enkele handige tips naar buiten. Het panel zal bestaan uit Roy Huiskes, Wolter Tjeenk-Willink, Ramon Eijkemans en ondergetekende. Joost de Valk modereert de sessie.
Het beste van dit alles? De toegang is geheel gratis, evenals de borrel, dankzij de sponsoring van Marktplaats. Dat wilt u toch niet missen? Kom daarom 18 juni, van 16.00 tot 18.00 naar MeetingPlaza in Utrecht! Meld u wel van te voren even aan, zodat we weten met hoeveel aanwezigen we rekening mogen houden. Mail uw naam naar smt@iab.nl, en we zien u graag de 18e!