Gaat Twitter dezelfde kant op als e-mail? Dat het zo overspoeld wordt door spam dat het niet meer efficiënt is? Die vrees bestaat er.
Volgens een studie van Pear Analytics (PDF) zou 3,75% van alle tweets gewone spam zijn. Dat Twitter ontdekt is door marketeers is zo’n probleem niet. Serieuze marketeers spelen het spel meestal eerlijk. Zij weten dat negatieve publiciteit of een ongewenste reclameboodschap de internetter tegen het merk kan opzetten – en dat er dan dus het tegenovergestelde effect bereikt wordt.
Nee het de spammers die proberen potentieverhogende middelen kwijt te raken, u te lokken naar casino’s of valse diploma’s trachten te verkopen, die net als bij Twitter de reguliere boodschappen doorkruisen.
Momenteel is het “slechts” 3,75% van de Tweets die spam zijn, maar de vrees bestaat dat dit snel zou kunnen groeien. Gelukkig blijft er altijd de mogelijkheid dit soort spammers te “unfollowen”. Dan krijg je in ieder geval de berichten niet meer te zien. Dat is in ieder geval iets wat Twitter voorheeft op e-mail.
Via Netties.be