Online netwerken is weer toegenomen het laatste jaar. In 2007 was het nog 40% van de Nederlanders die actief waren op online netwerken, in 2008 60% en in 2009 zelfs 70%. Hyves is grote winnaar.
Voor vrijwel alle websites en services geldt dat de groep actieve gebruikers die input leveren relatief klein is. Je zou de 80-20 regel ermee kunnen onderbouwen: 20% zorgt voor 80% van de content. In veel gevallen is het minder dan 20%, alleen bij privé sociale netwerken is het percentage actieve gebruikers relatief hoog, namelijk 45%.
Dit blijkt uit een online onderzoek naar trends en ontwikkelingen op internet onder ruim 1000 respondenten, uitgevoerd door Ruigrok NetPanel in samenwerking met The Next Web Conference.
Andere opmerkelijke feiten uit het onderzoek: Als het gaat om de ontwikkeling in activiteit op online netwerken, dan zijn Nederlanders die profielen hebben op online netwerken vooral actiever geworden op Twitter, LinkedIn, Hyves en Facebook. Men is minder actief geworden op MSN Spaces, NetLog en MySpace
Het complete onderzoek “De status van de online consument anno 2009” wordt deze week gepresenteerd op The Next Web Conference. Het doel van het onderzoek is vaststellen wat de online Nederlander doet, hoe men zich online sociaal gedraagt en welke issues men ervaart.
Een nieuwe AI-functie van OpenAI’s nieuwste ChatGPT-modellen is razendsnel viraal gegaan: gebruikers uploaden foto’s...
Een AI-agent kan meer dan alleen informatie geven. Goede doelen gebruiken het bijvoorbeeld om donaties binnen te...
Bij apps die niet per se een direct antwoord nodig hebben met AI, is het nu mogelijk om OpenAI Flex te gebruiken.