2009 en Telegraaf Media Nederland riepen in de maand januari ondernemers en bedrijven op om plannen voor productintroducties en – innovaties in te zenden. De beste inzender gaat geholpen worden bij het lanceren van het merk, product of dienst. En inmiddels is bekend dat er al 250 kwalitatief hoogstaande innovatieplannen werden ingestuurd.
“Een aantal dat de verwachting vér overtreft“, aldus Steven Kraanen, Crossmedia Director van Telegraaf Media. “Ook kwalitatief is het niveau bijzonder hoog.”
Medio maart zal de winnaar bekend worden gemaakt. De jury die de inzendingen zal beoordelen bestaat uit Henk Keilman (ondernemer en bekend van o.a. “Dragon’s Den), Arco van Nieuwland (oprichter van Exact en Yuki), Bela Stamenkovits (oprichter van 2009), Frank Volmer (directielid van Telegraaf Media Nederland) en Sjuul Paradijs (hoofdredacteur De Telegraaf).
De winnaar krijgt ter ondersteuning van zijn lancering hulp van 2009 én Telegraaf Media Nederland. 2009 ontwikkelt in samenwerking met de Crossmedia Unit van Telegraaf Media Nederland een communicatieconcept, Telegraaf Media Nederland levert de media exposure.