ilse gaat iets met reizen doen. Toch Nils maar ff gebeld om hem aan de tand te voelen:
ilse reizen? gaat ilse reizen verkopen? Ik moet er niet aan denken, weet je hoe vaak die telefoon dan gaat! ilse positioneert zich hier echt als uitgever. Dat wil zeggen dat wij een zoekdienst ontwikkelen (in samenwerking met onze partner CiderHouse) en deze vermarketen. De gebruikers die deze dienst aantrekt sturen wij op het moment dat zij een reisproduct willen afnemen door de reaisaanbieder. Daar vindt dus ook de feitelijke transactie plaats.
Is dit niet de zoveelste reisportal? wat denkt ilse nog toe te voegen? ilse reizen onderscheidt zich door enerzijds de compleetheid van het aanbod en anderzijds de transparante zoek en vergelijk mogelijkheden. Er is nog nergens een plek waar het complete actuele reisaanbod voor de Nederlander in één dienst wordt ontsloten. ilse wil die dienst zijn. Daarnaast is het zeker met vakantiereizen zo dat gebruikers vaak nog niet exact weten naar welke bestemming ze eigenlijk op zoek zijn. Er wordt eerst en vooral gezocht op basis van “softe” criteria zoals het weer, de aanwezigheid van een strand of golfbaan, het aantal kilometers rode piste. Op die manier komt een reiziger tot een keuze van potentiële bestemmingen en vervolgens wordt naar beschikbaarheid gekeken. Deze manier van zoeken ondersteunt ilse reizen. Daarnaast is het natuurlijk ook mogelijk om direct te zoeken op prijs en beschikbaarheid als je al weet waar je naar toe wilt.
Hoe ziet het verdienmodel van ilse reizen er uit? ilse reizen werkt samen met reisaanbieders op basis van revenue share (CPS) op de daadwerkelijk gerealiseerde omzet. Hiermee appelleert ilse op een vooruitstrevende manier aan een prangende vraag binnen een van de meest prominente branches op het gebied van online marketing; de reisbranche.
Hoe behoud je dan je onafhankelijkheid als zoekmachine? Bij ilse staat de gebruiker voorop. In het voorbeeld van ilse rezien betekent dit dat er in de resultaten alleen reizen worden getoond die aan de zoekcriteria voldoen. Omdat ilse op revenue share werkt heeft ilse er geen belang bij de gebruiker naar irrelevant reisaanbod te sturen, omdat deze daar niet zal converteren. ilse presenteert dus ook vanuit eigen belang altijd het resultaat waarvan ze denkt dat het het meest interessant is voor de gebruiker, omdat daarbij de kans het grootst is dat de gebruiker ook daadwerkelijk overgaat tot een transactie bij de reisaanbieder.
Het valt en staat met volledigheid. Hoe volledig zijn jullie? 100% volledigheid is het streven, maar in de praktijk heel moeilijk, maar 99% gaan we zeker voor 😉
We zijn zeer blij en zeer compleet met het aanbod van de grootste touroperators, de grote internationale airlines, honderd duizenden hotels en de belangrijkste autoverhuur bedrijven, maar het aanbod wordt nog steeds uitgebreid. Als jij iets weet te vinden wat ontbreekt voegen we het zsm voor je toe!
Ohja, wil je het concept testen: http://reizen.ilse.nl login: ilse pwd: bloggerpreview