Lees net op Adfoblog dat Jort ervandoor gaat bij Kwoot.
Toch aardig wat hij in 13 jaar, sinds hij als stagair binnenkwam, heeft bereikt bij Kwoot.
Enkele opmerkelijke citaten wil ik jullie toch niet onthouden uit zijn afscheidspost:
“Ieder jaar bereiken ons berichten dat printmedia het verliezen van internet, maar voorlopig is er geen enkele journalistieke website met een relevant aantal miljoenen omzet. Of, eigenlijk erger, kwaliteit die iets toevoegt. Of moeten we copy-paste-kanalen als Nu.nl en GeenStijl een waardig vervanger van de kwaliteitskranten noemen?”
Tja…nu.nl heeft wel al de offline kwaliteitskranten verslagen, de lezer heeft altijd gelijk?!!
“Deze site maakt een keurige winstmarge, maar de omzet is minder dan 5 procent van het bedrukte blad. En zonder dat blad, dat merk Q, zou deze site nergens zijn. Het blad kan zonder de site, maar de site niet zonder het merk.”
Ben wel beniewd of dit echt zo is? Denk aan Bright, en Emerce etc…maar ook de visie van ‘het nieuwe VNU’, of is Jort een 0 vergeten?
“Zo goed als het gratis dagblad De Pers op z’n best een slimfit uitvoering van de Volkskrant kan zijn. Het voegt nauwelijks toe, maar het is gratis en je zit toch in de trein, dus gris ‘m mee. Maar in mijn eenvoudige brein werkt het nog steeds zo: bij de bakker moet ik de broden gewoon afrekenen en een smsje versturen kost centen, dus als iets niets kost is het kennelijk niets waard. Ouderwetse gedachte? Dat moet dan maar.”
Vergelijk dit met de visie van Sanoma?
Anyway Jort, namens wat Internet Cowboys, een welgemeende succesvolle verdere loopbaan gewenst!!