Op het gevaar af dat dit als reclame wordt gezien….. . Volgens mij zijn we een van de eersten in Nederland die dit onderbrengen in een aparte organisatie. En daarom willen we het toch niet voor ons houden.
MyFactory uit Breukelen en Intermax uit Rotterdam hebben hun krachten gebundeld en de joint venture MyFactory Webmastering gevormd.
Het bedrijf houdt zich bezig met beheer en onderhoud van interactieve (mobiele) internetactiviteiten waaronder websites en sms-diensten. Launching customers zijn de Parnassia Groep uit Den Haag, PsyQ uit Amsterdam en Brijder Verslavingszorg uit Alkmaar .
“We richten ons op bedrijven en organisaties die zelf niet de expertise of capaciteit in huis hebben om hun website actueel en up-to-date te houden”, zegt Jan Willem Faessen, directeur van MyFactory Webmastering. “Het beheer en onderhoud is in toenemende mate specialistisch werk geworden. Dat wordt nog verstrekt door de derde generatie internetactiviteiten, met diensten puur gericht op resultaat.”
Daarbij zijn moderne internettoepassingen dikwijls volledig geïntegreerd in de achterliggende organisatie en backoffice systemen. Jan Willem Faessen: “Voor de professionele webmastering ontbreekt het bij veel bedrijven en instellingen echter aan de noodzakelijke expertise en capaciteit om de internetactiviteiten ook blijvend geïntegreerd en up-to-standard te houden. Dat gaat uiteindelijk ten kosten van de effectiviteit en het succes van de internetactiviteit.”
De onderneming richt zich daarbij op een gespecialiseerd dienstenpakket, bestaande uit: zoekmachine-optimalisatie en –marketing, operationele functionaliteit, enterprise integration, gebruiksgemak en –onderzoek, inhoud en actualiteit.