02.05.2008
Mobile

In de virtuele wachtrij

By: Leon Krijnen

BlogMobile
in-de-virtuele-wachtrij.jpg
in-de-virtuele-wachtrij.jpg

Op 8 mei start om 12.00 uur de officiële kaartverkoop voor het nieuwe theaterseizoen van de Schouwburg Almere.

So what?, zult U denken, maar lees even verder: door het nieuwe online bestelprogramma Virtual Q kan iedereen online kaarten bestellen, om op basis van ‘wie het eerste komt, het eerst maalt’ in een virtuele wachtrij te worden gezet. Volgens Lindy Noach van de afdeling PR & Reclame van de Schouwburg Almere is Virtual Q is een uniek bestelsysteem, dat baanbrekend is in online kaartverkoop.

Door middel van het gebruik van mobiele telefoons is de bezoeker niet meer gedwongen continue achter de computer te blijven zitten, maar kan na ontvangst van een gratis sms met inlogcode, op een door hem gekozen tijdstip kaarten bestellen.

Op deze manier wordt de kaartverkoop zo gereguleerd dat het systeem stabiel blijft en iedereen de mogelijkheid geboden wordt kaarten te bestellen. Virtual Q is voor Schouwburg Almere ontworpen door Basic Orange i.s.m. Theatre Consultancy.

Vanaf 8 mei, 12.00 kun je op de website van Schouwburg Almere je mobiele telefoonnummer achterlaten, en sta je in de virtuele wachtrij. Vlak voordat je aan de beurt bent, ontvangt je een gratis sms met een inlogcode. Zodra je online deze gegevens invult, kun je beginnen met bestellen.

Mensen die ten tijde van het ontvangen van de sms niet in de buurt van een computer zijn, kunnen op een later tijdstip inloggen en verliezen hierbij niet hun ‘beurt’. De voorstelling van keuze kan ondertussen natuurlijk wel uitverkocht raken.

Vanaf 10 mei verwacht het theater geen grote drukte meer met bestellingen en kan er weer gewoon, zonder wachtrij online besteld worden. Schouwburg Almere heeft een reserveringssysteem waarbij de bezoeker zelf zijn stoelen kan kiezen voor een voorstelling.

Op internet ziet men meteen op de plattegrond waar in de zaal er nog kaarten beschikbaar zijn en kan deze vastleggen.

Share this post