De aanval op marktleider Relatieplanet is ingezet door datingsite Lexa, een vernieuwde website, een tv-campagne én een nieuw tienkoppig Nederlands team moet daarvoor gaan zorgen. Vorig jaar werd Lexa overgenomen door het Franse Meetic voor een bedrag van ongeveer 11,5 niljoen euro. Kort na die overname werd Lexa datingservice overgezet naar het technische (Franse) platform van Meetic. Daar werd door veel gebruikers over geklaagd. Sommige gebruikers die zich hadden uitgeschreven en ondertussen een relatie hadden, stonden plotseling weer online met een profiel en ontvingen berichten van belangstellenden.
“We hebben een jaar lang geoefend. Nu gaan we écht van start.” Aldus Marc Simoncini, baas van Meetic. In juli start er een TV-campagne en vanuit Amsterdam gaat er een team van 10 medewerkers aan de slag.
Simoncini denkt sterke troeven in handen te hebben om de strijd aan te gaan met Relatieplanet, volgens hem de enige echte concurrent in Nederland. “Wij hebben meer dan 100 technische ontwikkelaars in huis.” Relatieplanet kan daar volgens hem niet tegenop, hoewel de Telegraaf Media Groep (TMG) een meerderheidsbelang in de site heeft. “Wij zijn alleen met online dating bezig. De kern van TMG ligt ergens anders.”
Via: Emerce