In Nederland hangen bijna 25.000 schermen die onderdeel zijn van een narrowcastingnetwerk. Mediamarkt is het bedrijf met het grootste aantal schermen: 4.500 verdeeld over 21 locaties. Schiphol volgt met 2000 schermen op 1 locatie. Het overzicht van alle Nederlandse narrowcastinginitiatieven is samengesteld door Hans-Peter Akkerman, Fred Kuhlman en Ronald Dubbeldam.
Vorig jaar telden de samenstellers maar zo’n 16.000 schermen op ongeveer zesduizend verschillende locaties. De forse groei is volgens Akkerman deels te verklaren door betere beschikbaarheid van gegevens. “Toch zijn er flink wat nieuwe initiatieven te vinden in het laatste overzicht, zoals Veolia, RAI en Tenq”.
In de lijst staan 104 narrowcastingactiviteiten variërend van Kapsalons (230 locaties 1.400 schermen) en Postkantoren (400 locaties, 1200 schermen) tot de Rabobank (1 locatie, 1 scherm).
Voor een overzicht van de hele lijst: Alfabetisch Per lokatie Per exploitant Per aantal schermen
Overigens is er nog 1 kleine opmerking, Mediamarkt staat op nummer 1 in het overzicht van het aantal schermen, maar de daar gebruikte schermen zijn wel onderdeel van de verkoopinventaris.