15.03.2007
Search

Bladen dan toch een interessant advertentie medium?

By: Redactie Dutchcowboys

BlogSearch
1173946297shop.jpg
1173946297shop.jpg

Twinkle schrijft: De meeste consumenten zoeken online naar producten nadat ze advertenties in tijdschriften hebben gezien. Dat blijkt uit onderzoek van BIGresearch LLC in opdracht van de Retail Advertising and Marketing Association (RAMA). Ook het lezen van artikelen in tijdschriften zorgt ervoor dat consumenten vervolgens online gaan zoeken.

Motivatie online zoeken Het onderzoek bekeek wat consumenten motiveert om online naar producten te zoeken. Het grootste deel van de respondenten, 47,2 procent, doet dit na het zien van advertenties in tijdschriften. Door 43,7 procent van de respondenten wordt na het lezen van een artikel naar een product gezocht. Naast tijdschriften motiveren offline advertenties in kranten en reclame op televisie het meest om online te zoeken. Respectievelijk 42,3 en 42,8 procent van de respondenten noemt dit.

Mannen en vrouwen Uit het onderzoek komen ook verschillen tussen mannen en vrouwen naar voren. Vrouwen zoeken online als ze een geprinte voordeelbon hebben (41,8 procent van de vrouwen versus 29 procent van de mannen) en na het zien van in-store acties (29 procent versus 24,5 procent). Mannen zeggen online naar producten te zoeken na face-to-face contact. Dit wordt door 36,1 procent van de mannen genoemd, versus 29,5 procent van de vrouwen.

Resultaten zoektocht bespreken Dat eerst online wordt gezocht voordat offline wordt gekocht, blijkt ook uit dit onderzoek. Ruim 92 procent van de respondenten doet dit ‘regelmatig’. Ook worden resultaten van de zoektocht vervolgens besproken. 69,5 procent van de respondenten doet dit in persoonlijke gesprekken, 53,1 procent via e-mail, 50,9 procent via de telefoon en bijna eenderde bespreekt dit via de mobiele telefoon. Onder jongeren (18 tot 24 jaar) zijn chat (37,5 procent) en sms (23,7 procent) populair. Bron: Internet Retailer via Twinkle

Share this post