Vanaf vandaag is het mobiele netwerk van ilse media verder uitgebreid. Naast mobiele varianten van de grote publieksites NU.nl, Startpagina.nl en web-log.nl, lanceert ook vergelijkingssite Kieskeurig.nl een mobiele variant, mobiel.kieskeurig.nl. Ilse media ontwikkelt daarnaast ook minisites met mobiele relevantie als ‘horoscoop van de dag’ en ‘recept van de dag’.
Mobiel.kieskeurig.nl biedt de consument informatie over producten in de winkel rechtstreeks op de mobiel. “Met de lancering hebben we een nieuw potentieel mobile advertising platform in handen,” zegt Gert Jaap Schoppink, COO ilse media. “Naar aanleiding van de behoefte en animo van de consument bekijken we of het plaatsen van advertenties op mobiel.kieskeurig.nl voor de toekomst een optie is.”
Met de uitbreiding van het mobiele netwerk bouwt ilse media verder aan haar mobiele propositie. “Op dit moment zijn mobile advertising mogelijkheden beschikbaar op NU.nl, Startpagina en web-log.nl. De mobile advertising markt is een groeimarkt“, zegt Schoppink. “Op ons netwerk zien we dat de groep die op dit moment mobiel internet gebruikt voornamelijk hoogopgeleide mannen zijn in de leeftijdscategorie van 23 tot 35 jaar. Advertenties, mits relevant, scoren goed, de clickratio’s zijn hoog.”