18.10.2007
Media

Brand New Telly eerste winnaar The Naked Poodle

By: Jeroen de Hooge

BlogMedia
1192694382winnende-team-tnp.jpg
1192694382winnende-team-tnp.jpg

Een bril met geblindeerde glazen, een handschoen zonder vingers en schoenen met oneven zolen, daarmee kunnen Nederlanders één dag lang voelen wat het is om gehandicapt te zijn. Met dit idee zijn Wouter van der Pauw en Arno van den Akker van Brand New Telly de eerste winnaars geworden van The Naked Poodle, een als Free Fight gala vermomde brainstormsessie die werd gehouden tijdens de cross media week PICNIC 2007.

Vind een oplossing of creëer bewustzijn waardoor gehandicapten weer voor de volle 100% meedraaien in onze maatschappij. Dat was de opdracht van de eerste ronde van The Naked Poodle, een theatrale combinatie van brainstormsessie, speeddaten, simultaanschaken, rap battle en Free Fight gala.

Iedere ronde van The Naked Poodle worden er 4 creatieve teams een boksring ingestuurd om binnen 30 minuten een creatieve oplossing te vinden voor een actueel maatschappelijk probleem. Naast de gehandicapten kwamen tijdens PICNIC ook nog de thema’s zwerfafval en vetzucht aan bod. Na een online stemronde kwam het team van Brand New Telly als winnaar van een Adobe Creative Suite 3 pakket uit de bus.

In de krappe 30 minuten van de 1e ronde wisten Wouter van der Pauw en Arno van den Akker een complete campagne te bedenken. De bril, handschoenen en schoenen worden eerst uitgereikt aan bekende Nederlanders als premier Balkenende en presentatrice Daphne Bunskoek. Na één dag geven zij hun artikelen weer door, zodat de campagne zich langzaam over Nederland verspreidt.

Share this post