04.10.2007
Online

Škoda lanceert nieuwe 4×4 online

By: Jeroen de Hooge

BlogOnline
1191489974skoda.jpg
1191489974skoda.jpg

OER, Reclamebureau voor merk & interactie, lanceert de online campagne voor het nieuwste model van de Škoda Octavia, de Octavia Scout 4×4. Deze fourwheeldrive wordt via een interactieve campagne aan het publiek voorgesteld. Deze keuze sluit aan bij de trend dat internet steeds belangrijker wordt voor consumenten. Internet wordt niet alleen als bron voor informatie gebruikt, maar ook in toenemende mate voor de definitieve aankoopbeslissing. De Octavia Scout gaat de concurrentie met bijvoorbeeld de Subaru Forrester en de Nissan Quasqai aan.

Met videobanners op sites als Autotrack, Jongegezinnen, Elsevier en Tweakers wordt de doelgroep naar de speciale campagnesite getrokken. Daarnaast worden ook Google Adwords en YouTube ingezet om potentiële kopers bekend te maken met de nieuwe Octavia Scout. Tevens kan er via de banner meteen de dichtstbijzijnde dealer opgezocht worden, waar de autorijder zich kan aanmelden voor een proefrit.

Behalve de interactieve videobanners wordt de doelgroep ook via een speciale e-mailcampagne op de hoogte gebracht van de nieuwe fourwheeldrive. Op de campagnesite is alle relevante informatie over de Octavia Scout aantrekkelijk gepresenteerd.

Sandra Smits, Sales Director bij OER: “Uit onderzoeken binnen de automotive sector blijkt keer op keer dat het belang van internet toeneemt. Waar het eerst werd gebruikt om zoveel mogelijk informatie te verzamelen, blijkt inmiddels internet een cruciale rol te spelen in de definitieve aankoopbeslissing. De strategische keuze van Škoda voor een online introductie is dan ook een logische stap. Daarnaast zetten interactieve campagnes, bijvoorbeeld door het gebruikt van videobanners mensen gemakkelijker aan tot een actie als het aanmelden voor een proefrit, dan een passief medium, zoals televisie. Als je tegelijkertijd mogelijke barrières – zoals de locatie van een dealer, wegneemt dan maak je de kans op succes zo groot mogelijk.

Share this post