Racecoureur, profvoetballer of piloot worden, een dikke auto rijden, vaker op vakantie gaan of een succesvol bedrijf runnen. Wie zou deze dromen niet willen verwezenlijken? In aanloop naar de campagne Aktueel mannen, waarmee lezers van het mannenblad Aktueel Sportief hun grootste jongensdromen kunnen verwezenlijken, is er nationaal onderzoek gedaan naar de ultieme jongensdromen van de Nederlandse man. De uitkomst is bijzonder materialistisch en weinig creatief te noemen: de Nederlandse man wil vooral rijk worden.
850 deelnemers tussen de 18 en 60 jaar werkten mee aan het onderzoek . Ruim 20% van de respondenten gaf aan dat rijk worden hun grootste droom is, gevolgd door het starten van een eigen bedrijf. Op de vraag wat ze zouden doen met hun nieuw verworven rijkdom, antwoordt men eveneens behoudend: men wil met het geld gaan beleggen en sparen (47,6%). Wel zouden de meeste nieuwe rijken een nieuwe woning (42,1%), een nieuwe auto (39,7%) of luxe vakantie nemen (34%).
De komende maanden zal Aktueel Sportief tal van jongensdromen voor Echte Mannen gaan vervullen, zoals zwemmen tussen de witte haaien, te fiets de Alpe d’Huez beklimmen, Autocoureur worden en stuntvliegen. De campagne wordt uitgebreid onder de aandacht van de Nederlandse man gebracht. Via freecards, billboards, buttons & banners, advertenties in de Audax bladen en kranten als Telegraaf en AD, radiospots op Veronica, Radio 538 en Arrow wordt de Echte Man opgeroepen om hun lang gekoesterde jongensdroom te melden.
Via www.aktueelmannen.nl kan iedereen zijn eigen aanmelden.