De favoriete online merken van internet gebruikers zijn de zoekmachines Google en Yahoo, althans dat was de uitkomst van een recente Jupiter Research poll die de favoriete websites van internet gebruikers onderzocht. Wanneer er gekeken wordt naar leeftijd, blijkt dat MySpace net zo populair is onder jongere ondervraagden.
Van de 3.500 mensen geïnterviewd door Jupiter analisten, noemde 36% Google als hun favo online merk, 32% koos voor Yahoo en 20% geeft de voorkeur aan Amazon.com, eBay en MySpace zijn 4e en 5e, met Microsoft/MSN, AOL en Apple nog achter ze.
Mannen hebben overigens een lichte voorkeur voor Google, vrouwen kiezen eerder Yahoo.
Onder de 18 tot 24-jarigen, is Google de baas met 35%, maar staan Yahoo en MySpace nek aan nek met 32%. In de groep van 55+ vergaarde MySpace maar 1% van de stemmen. De voorkeur ging uit naar Google (39%) en Yahoo (30%) terwijl 21% liet weten geen voorkeur te hebben.
“Jupiter also requested that respondents select more than one favorite online destination. They found that Google was popular among users of Apple and Amazon.com, though the search engine was not favored as much among MySpace and AOL fans. In that case, however, “that just means Google has to share paid search revenues, as it powers both those companies’ search offerings,” the report said.”