In Duitsland, Frankrijk en Groot-Brittannië was Google in mei het best bezocht, maar webwinkels, weersites en ook reissites zagen het bezoek het meeste stijgen. Dat is gebleken uit de resultaten van de comScore World Metrix.
22,7 miljoen Duitse internetters zochten in mei via Google, dat is ongeveer 69% van alle Duitse internetters. Sites van Microsoft volgden, met 17,4 miljoen bezoekers, kort daarachter staat eBay, met 17,2 miljoen bezoekers. Beiden met een bereik van 53%. Ook Yahoo! sites doen het weer goed, in een maand tijd steeg het bezoek met 6% naar 11,8 miljoen.
Met de zomer voor de deur ging het bezoek aan toeristische- en reissites ook weer omhoog. De site van Eurowings Luftverkehr, die zowel binnenlandse als Europese vluchten aanbiedt, zag de bezoekersaantallen het meeste stijgen, met 185 procent naar 2,3 miljoen.
In Frankrijk waren het vooral de verkiezingen die voor veel traffic zorgden, evenals webwinkels en weersites, net als in Duitsland heeft Google ook in Frankrijk een bereik van 69%, hetgeen neerkomt op 17,8 miljoen internettende Fransen. Van de overheidsites zag Impots.gouv.fr het aantal bezoekers met 310% stijgen tot 4,4 miljoen. Retailsites die het goed deden waren Karstadt-Quelle (2.6 miljoen bezoekers), bloemensite Florajet.com (1.8 miljoen bezoekers) en kledingsite Kiabi.com (2.1 miljoen bezoekers).
In de UK heeft Google een bereik van 89% wat ongeveer 28 miljoen bezoekers oplevert. Microsoft volgt met 87% en 27,4 miljoen bezoekers. Ook in de UK deden vakantiesites het goed, Priceline.com, First Choice Holidays, EasyGroup en TUI Group zagen het bezoek behoorlijk stijgen. Maar de recordneerslag in mei is ook de reden dat The Weather Channel zijn bezoekersaantallen flink zag stijgen, met 36% naar 2,4 miljoen bezoekers.
Het is onbekend of comScore in die periode ook Nederlandse sites gemeten heeft. Via