PSV is de eerste Nederlandse voetbalclub die een prominente plaats krijgt op YouTube Nederland. AC Milan, Barcelona, Chelsea en Real Madrid stonden al op YouTube, nu krijgt ook PSV een eigen kanaal. Gisteren ging het kanaal op Google Video en op Youtube.nl online.
“Hiermee kunnen we een natuurlijke vermenging realiseren van eigen materiaal, aanverwante video’s die supporters maakten en een internationale community bouwen”, aldus Media-baas Peter Kentie.
Voorlopig start PSV met 7 filmpjes, maar dat aantal zal zeker gaan groeien. “We willen een actueel extract bieden van het aanbod van PSV.tv. Dat zijn actualiteiten maar ook historische beelden. Daarnaast kunnen we onze internationale fans aanspreken met internationaal materiaal.”
Google en PSV delen de inkomsten uit de advertenties die op het PSV-kanaal worden getoond. Een technisch voordeel van de overeenkomst is dat PSV geen zorgen heeft over kosten en schaalbaarheid van de videosystemen.
Volgens Peter Kentie is het een marketinginstrument voor PSV.tv. “Maar niet in het minst stelt het ons ook in staat een community op te bouwen. Supporters kunnen hun eigen filmpjes uploaden naar Google. Die beelden komen vervolgens náást onze eigen beelden te staan.”