01.11.2007
Media

Wie wordt de ‘Koning’ van Crossmedialand

By: Henk de Hooge

BlogMedia
1193907746cm.jpg
1193907746cm.jpg

Goeie vraag en het zou zo ook maar een “Koningin” kunnen zijn. De strijd om deze ABN AMRO New Media Award gaat tussen drie genomineerden: Annelies Kaptein (Stoneroos), Wessel de Valk (hoofd nieuwe media VARA) en Bas Verhart (Media Republic, initiatiefnemer PICNIC). (Zie nieuwe Poll)

Tijdens het congres Onder de Knop 2007 (voorheen TV & Internet) dat op 13 en 14 november wordt gehouden in Spant! Bussum, zal deze prijs voor de tweede keer worden uitgereikt. Met de ABN AMRO New Media Award (AANMA) wordt de initiator onderscheiden voor een veelbelovend initiatief of baanbrekende ontwikkeling op het gebied van nieuwe media.

Voor de ABN AMRO New Media Award bestaat de jury uit de bezoekers van de tweede congresdag van Onder de Knop. De drie kandidaten krijgen de kans om zich op 14 november te profileren door middel van een kort filmpje. De congresbezoekers kunnen vervolgens via hun mobiele telefoon gratis stemmen op degene die hun voorkeur heeft.

De vorm die is gekozen is weliswaar leuk maar ook zeer beperkend . Voor een dergelijke prachtige “geuzentitel” zou het boeiender zijn om een veel groter publiek te laten meestemmen. Ook de filmpjes zouden via een speciale actiesite kunnen worden bekeken. De site (succes met de navigatie) van het huidige event is wat dat betreft veel te schraal en weinig inspirerend voor een dergelijk event.

Ik wens oprecht de drie genomineerden alle succes. Zonder ook maar 1 seconde te twijfelen aan de kwaliteiten van Annelies Kaptein en Wessel de Valk gaat mijn virtuele stem naar Bas Verhart met in zijn kielzog “Queen” Marleen Stikker. Waarom.

Share this post