10.04.2006
Media

Het is begonnen: KPN en UPC nemen hun stellingen in

By: M. Lens-FitzGerald

BlogMedia
1144657421stratego2.jpg
1144657421stratego2.jpg

Vorige week deed UPC de introductie van HDTV tijdens het Euroforum-congres Kabel in de 21e eeuw. Een leuke show was het daar. Met live HDTV uitzending. Wel weinig inhoud. Althans van UPC.

Afgelopen vrijdag deed KPN haar openingszet op het IPTV congres (wie heeft er een review over? alleen emerce heeft wat).

Ze gaan voor de commerciele inhoud: Targetting op IP nummer van je settop box, profilering en gebruik van de rode knop (als consument gebruik je die om te interacteren met een programma of commercial). En ze vragen of er nog adverteerders in de zaal zijn. Tja dus geen inhoud, geen GTST, wel de olie op hun geldmachine met die adverteerders ideeen. Vergeet niet dat dat geld de enige reden is waarom ze het doen. Niet voor jou ….

Dus: UPC heeft de content (Chellomedia), de wereld (Liberty Global) en het bereik (al die oude kabel bedrijven) en de legacy (al die oude kabel bedrijven en hun slechte service verleden) plus HDTV.

KPN heeft de energie van een jonge voetbalspeler in een oud elftal, ervaring met telefoonlijnen en tja wat nog meer? Overheid connecties? In iedergeval gaan ze voor de adverteerder en de logische moderne vormen van adverteren (targeting op je TV, niet aleen reclameblokken).

Over 2 jaar weten we wie er wint. Ik zet in op UPC.

Wat we zeker weten is dat er verwarring is voor de cosument: wat is het verschil tussen HDTV en IPTV denken ze. En dáár gaat het niet om!

Share this post