De dag begon met eggs, bacon en black koffie! Na een avondje in de pub doet een stevig engels ontbijt wonderen!
De grote namen op search gebied Google, Yahoo en Ask waren ook vertegenwoordigd bij een praatje over de crawlers zelf. Tijdens het praatje werd er gebruik gemaakt om de nieuwe diensten onder de aandacht te brengen, onder andere Yahoo Answers en Google Co-op.
Erg interessant vond ik de sessie over Public Relations via Search Engines. Deze sessies ging over dat de meeste bedrijven zich nog niet bewust zijn van hoe ze zichzelf via (o.a.) nieuws en persberichten op het internet kunnen profileren. Door een actieve (online) PR is het mogelijk om invloed uit te oefenen op hoe en wat er geschreven wordt over het bedrijf. Hiermee moet rekening worden gehouden met de zoekende gebruiker, om deze ten eerste uit te laten komen bij het bedrijf in kwestie. Ten tweede moet de berichtgeving over het bedrijf ook zodanig zijn dat de zoekende gebruiker ook bij het bedrijf uit wil komen.
Search Engine Strategies London was een feit. Uit de sessies die ik heb bijgewoond is te concluderen dat de search van morgen is gericht op het het leveren van gepersonaliseerde resultaten. Verder werd ook duidelijk dat de search markt aan het groeien is, zowel qua gebruikers als aantallen zoekopdrachten.
Ik vond het leuk en leerzaam SES London bij te hebben kunnen wonen, Checkit bedankt! Wat mij betreft op naar de volgende! Frans.