Dinsdagvond heeft MSN een geheel vernieuwde Portal geintroduceerd waarbij zowel de vormgeving als de content een behoorlijke gedaanteverandering hebben ondergaan. MSN beoogt met de nieuwe Portal meer overzicht en rust te creëren en snel en eenvoudig te traceren informatie aan te bieden.
De belangrijkste verandering voor adverteerders is dat er vanaf nu één groot formaat advertentie-uiting per pagina mogelijk is. (Eén groot formaat banner Medium Rectangle (300 x 250) of Leaderboard (728 x 90)). Bovendien is er nu de mogelijkheid om gratis ‘Rich Media’ (I) zoals streaming video toe te voegen.
MSN wil met deze verandering adverteerders de mogelijkheid bieden hun boodschap nog beter onder de aandacht van de bezoeker te brengen . Een andere belangrijke verandering is dat de kanalen aan de rechterkant van de pagina zullen worden vervangen door zes Magazines (Nieuws, Entertainment, Geld & Ondernemen, Lifestyle, Computer & Technologie en Auto) die weer bestaan uit verschillende subpagina’s (II).
Hiermee wordt een betere leesbaarheid van de pagina bereikt. Positief gevolg hiervan is ook dat er een hoger uniek bereik wordt gerealiseerd in de magazines. Daarmee zal de fragmentatie van uw doelgroep sterk worden gereduceerd.