AdPeople heeft een nieuwe advertentiedienst geintroduceerd waarmee gratis op het internet geadverteerd kan worden.
De bedenkers van de dienst vinden dat veel talentvolle ondernemers/personen, alsmede produkten of diensten op het internet, niet de verdiende aandacht krijgt. Adverteren op het internet is volgens hen namelijk schrikbarend duur en daardoor niet voor iedereen mogelijk.
De ads van Adpeople die er overigens vrijwel exact hetzelfde uitzien als Google Adwords worden middels een ruilsysteem (ratio) gedistribueerd .
Bijvoorbeeld, ratio 1:4, betekent dat wanneer de advertentiebox 1 maal op jou eigen website wordt vertoond, jouw eigen advertentie 4 maal in het AdPeople advertentienetwerk wordt vertoond.
Een vertoning is een bezoek aan de pagina waar de advertentiebox staat (Pageview). De hoeveelheid advertenties in een vertoonde advertentiebox op jouw eigen website, staat dus voor het aantal keren dat jouw advertentie wordt getoond in het AdPeople advertentienetwerk.
Het gehele advertentiemodel zal uiteindelijk bepaald worden door de grote van het netwerk wat Adpeople weet op te bouwen en de mate waarin zij weten te targetten. Dit laatste is belangrijk omdat nergens wordt gesproken over contextual advertising, hetgeen wat bij Google in het Adwords en Adsense programma wel gebeurt.