Sinds enkele minuten geleden is DutchCowgirls.nl live, het eerste Nederlandse marketing- en techblog gemaakt door vrouwen. En daar zijn we best trots op. De site gaat over merken, producten en marketingcampagnes en richt zich op mannen en vrouwen die bovenmatig geïnteresseerd zijn in internet, marketing, gadgets en alle andere mooie dingen.
Mede-oprichter van DutchCowgirls en al jaren bekend blogster op DutchCowboys, Marjolijn Kamphuis: “Af en toe lijkt het alsof de online wereld vooral het domein is van de man. Vrouwen zijn net zo goed geïnteresseerd in technische dingen die mooi en nieuw zijn, en kijken daar vaak net even anders tegenaan. Vandaar dat we meiden met deze interesses een eigen spreekbuis wilden geven die ruimte biedt aan die typische zaken die hen juist opvallen.’
DutchCowgirls is niet zo maar een spin-off van DutchCowboys maar een bewuste keuze om in het veld van van marketing en communicatie blogs een nieuw en ander geluid te laten horen. Door het in het verlengde van DC te plaatsen krijgt het juist extra lading. We geloven dat de som der delen sterker is dan het orgineel en dat is niet altijd zo.
De DutchCowgirls houden van gadgets, mooie telefoons, auto’s en computers. Maar ook van goede reclame, films, muziek en inspirerende evenementen. Ze reviewen e-shops, testen gadgets, widgets en auto’s, delen verhalen over dating-site horror en volgen het succes van boulevard blogger Perez Hilton. DutchCowgirls kijken net even verder: Naast capaciteit en effect, óók naar functionaliteit en esthetiek.
Sommige dingen zijn bijvoorbeeld gewoon mooi. Daarom heeft DutchCowgirls de rubriek ‘Mooi Gevonden’: een mobiele foto dropbox van alles wat de cowgirls in het dagelijks leven in het oog springt. De nieuwe site valt verder op doordat alles vanuit ‘a woman’s point of view’ wordt geschreven. Informatief, nieuwsgierig, bondig en eigenwijs.
Marjolijn Kamphuis: “Het is tijd dat online media wat sexier worden, er blijven op de bestaande blogs nog zoveel onderwerpen onderbelicht! Er zijn genoeg sites over Search Engine Optimalisatie en de producten en plannen van Microsoft, maar in dat soort kleurloze onderwerpen is slechts een kleine groep mensen geinteresseerd. Gadgets en trends daarentegen, dat interesseert steeds meer mannen én vrouwen. Je merkt het aan het verschijnen van gadgetpagina’s in de Glossy’s, en prominente aanwezigheid van onder meer de iPhone en een site als Bag Borrow or Steal in de succesfilm Sex and the City. DutchCowgirls komt dus net op tijd de hoek om galopperen.”