Met een compleet vernieuwde site en een op maat gesneden nieuwsdienst wil Linkedin een Mekka voor professioneel netwerken op poten zetten, zo is te lezen op de site van ZDNet. Verder zijn ook applicaties van buitenaf welkom, maar de Facebook-achtige speeltjes houden ze liever buiten de deur.
LinkedIn, dat al meer dan 17 miljoen gebruikers telt, stelt de vernieuwde homepage vooralsnog alleen in bètaformaat beschikbaar.
Het aantal zichtbare baankansen in het online netwerk gaat omhoog, een selectie van “contacten van contacten” komt in beeld en een op maat gesneden nieuwsdienst snelt koppen van duizenden sites en blogs en presenteert alleen resultaten die aansluiten bij de eigen carrière.
LinkedIn sloot zich ook kortgeleden aan bij het OpenSocial-initiatief van Google, dat een antwoord was op de beslissing van deze populaire netwerksite. LinkedIn doet echter een stuk minder enthousiast mee aan de inmenging van vreemde programmeurs.
“We have no interest in doing it like Facebook with an open A.P.I. letting people do whatever they want,” Aldus Dan Nye, CEO van LinkedIn. “We’re not going to have people sending electronic hamburgers to each other.”
“On many other Web sites, there is a lot of noise and a lot of interference. When you go to LinkedIn, we want you to be confident you can accomplish your goals, be productive and move on with your day. We are not trying to get you to come back multiple times throughout the day.”