Martijn Arets ging in een oude Volkswagen T2 camper vijf maanden op zoek naar de oorsprong van bekende authentieke Europese merken. Hij zegde in de zomer van 2010 zijn baan als marketing- en communicatieadviseur en vertrok voor een vijf maanden durende expeditie. “De ondernemersverhalen trokken me. Ik vind het mooi om te zien hoe mensen hun dromen durven waar te maken, en ik wil van ze leren.” Hij bezocht 20 Europese merken, zoals Lego, Skype, Mini, Adidas, Machester United en nog veel meer.
Het concept ‘merk’ vindt Martijn een brede term en tegenwoordig wordt er ook veel aandacht besteedt aan het persoonlijke merk. “Mensen hebben steeds meer behoefte zich te onderscheiden en hun eigen merk en identiteit goed neer te zetten. Social media zijn hét middel om deze personal brands uit te bouwen.”
Zelf heeft Martijn in de tijd dat hij onderweg was, een trouwe groep volgers om zich heen verzameld. Zij hielpen hem onder andere met het samenstellen van de lijst te bezoeken merken. Via Twitter vond hij een uitgever voor zijn boek en via YouTube gaf hij zijn volgers een kijkje in de keuken van de bezochte merken.
In samenwerking met Martijn Arets en Eburon Business mogen wij 10 gesigneerde boeken weggeven. Daar hoef je niet veel voor te doen. Om in aanmerking te komen voor een van de boeken, moet je de tweet die wij vandaag om 12:00 uur live zetten via @dutchcowboys alleen maar te retweeten. Daar heb je tot 14:00 uur de tijd voor. Kort daarna zullen de 10 winnaars bekend gemaakt worden via het Dutchcowboys account.
Winnaars: