In 2011 heeft Christian Kromme naar eigen zeggen een vrij unieke vinding gedaan. Tijdens de intensieve zoektocht naar een geneeswijze voor zijn terminaal zieke dochter, heeft hij zeven parallelle golfpatronen ontdekt in de ontwikkeling van levende cellen versus de ontwikkeling van mensen.
Wat blijkt? Mensen en hun technologie volgen namelijk dezelfde ontwikkelingspatronen als levende cellen en biologie. Deze zeven golfpatronen vormen volgens Kromme een blauwdruk voor disruptieve technologische trends die we vandaag de dag om ons heen zien. Hij heeft een boek geschreven over dit fenomeen dat Humanification – Go Digital, Stay Human heet en nu te koop is.
Er komt op dit moment een vloedgolf van technologische innovaties op ons af. Disruptieve organisaties als Spotify, Amazon en Tesla denken als surfers. Ze weten precies waar en wanneer ze op de golf moeten springen om de kracht van de golf optimaal te benutten. In het boek daagt Kromme organisaties uit om te denken als surfers en help daarmee om disruptieve dreigingen te veranderen in disruptieve kansen.
Elk jaar worden er miljarden geïnvesteerd in innovatie en een groot deel daarvan wordt helaas verspild. In staat zijn om te voorspellen of de tijd rijp is voor een nieuw product of businessmodel, kan veel energie en geld besparen en tegelijk het innovatieproces aanzienlijk versnellen.
Hoewel technologie een complex gebied is om te voorspellen, zijn de investeerders in Silicon Valley al aan het kijken hoe ze de ‘Humanification’ blauwdruk kunnen gebruiken om het volgende Unicorn bedrijf te vinden. Het boek stelt je in staat om het grotere plaatje achter technologische en maatschappelijke ontwikkelingen te zien en plaatst daarmee de laatste trends in een logisch perspectief.
Na het lezen van dit boek begrijp je volgens Kromme het patroon achter innovatie en ben je zelf in staat om trends binnen je eigen sector of branche te spotten en op waarde in te schatten. Humanification zou de manier waarop je naar de mensheid en technologie kijkt wel eens voor altijd kunnen veranderen.
Het boek is als e-boek te koop voor €9,95 en als paperback voor €19,95. Er is ook een luxe hardcover verkrijgbaar voor €29,95.
[Afbeeldingen © Christian Kromme]