Sophie studeert Journalistiek in Tilburg. Ze is dol op sushi en notitieboekjes. Ze schrijft het liefst over Kickstarter campagnes en blogt voor DutchCowboys, StyleCowboys en Travelvalley
Netflix is het beste merk op social media. Het bedrijf won gisteren namelijk de Beste Social Award voor Beste Merk. Andere winnaars waren Coolblue, het Wereld Natuur Fonds en Vodafone. Henk Krol ging er vandoor met de award voor het Slechtste Bericht.
Coolblue wist dit jaar, in tegenstelling tot vorig jaar, niet de prijs te bemachtigen voor het Beste Merk. Wel wonnen ze een award voor Beste Inhaker, Beste Video en Beste Webcare.
Dit jaar kreeg Praxis een speciale vermelding voor zijn ‘Decolletape’. Daarnaast won het bedrijf voor dit bericht op Facebook ook de award voor Beste Copywriting.
Meester Bart
De winnaar van ‘beste BN’er Award’ is Bart Ongering. Misschien gaat er bij die naam niet meteen een belletje rinkelen, maar zijn Facebook-account Meester Bart heb je ongetwijfeld een keer voorbij zien komen. Via Facebook en zijn blog geeft Bart een kijkje in zijn leven als leraar op een middelbare school in de Bijlmer. Dit levert vaak ontzettend grappige, maar ook ontroerende berichten op.
Henk Krol
Dit jaar wist Henk Krol de award in de categorie ‘Slechtste Bericht’ te bemachtigen. Dit deed hij door mensen te feliciteren via Facebook die al waren overleden. De politicus troefde hiermee Lil Kleine, T-Mobile, de Staatsloterij en Advocatie af. Hij nam de ‘winst’ echter sportief op. Krol was niet aanwezig tijdens uitreiking, maar had wel de moeite genomen om een filmpje met zijn dankwoord op te nemen.
Dit jaar hadden maar liefst 140.000 stemmen uitgebracht. Dit is een verdubbeling ten opzichte van vorig jaar. Naast de publieksprijzen wordt er ook in elke categorie een juryprijs uitgereikt. Bekijk hieronder alle prijswinnaars van de Beste Social Media Awards.