De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Spullen kopen via Instagram? Het kan misschien binnenkort. Instagram is in de Verenigde Staten namelijk aan het testen met shoppable foto tags. Dat meldt Instagram op hun blog. Als je een foto ziet van schoenen van een bepaald merk, kun je via de tag de schoenen meteen kopen.
Instagram heeft de handen ineen geslagen met twintig verschillende merken, waaronder Abercrombie&Fitch, Hollister, Levi’s, Michael Kors en MVMT Watches. De retailers taggen de producten in hun foto’s. De tags zijn verborgen achter een ‘Tap to view products’ button. Als je op de tag hebt geklikt, verschijnt het product, samen met informatie over het product, de prijs, aanvullende foto’s en natuurlijk shop now.
Shoppable foto’s zijn eigenlijk net zoiets voor Instagram als Facebook Instant Articles. Ze laden sneller in en je kunt meteen iets kopen in Instagram, in plaats van naar een externe site geleid te worden. Als je het product niet wil kopen, kun je gewoon terug swipen.
E-commerceplatform
De test die Instagram nu uitvoert is een nieuwe stap naar de uitbouw tot een e-commerceplatform voor merken. Nu gebruiken merken het nog als een etalage om hun producten te laten zien, maar misschien kun je ze straks dus ook gaan kopen. De drempel wordt met een shoppable foto tag in ieder geval al een stuk lager. Dankzij de tags in de foto hoeven merken niet meer aan te komen met: check de link in de bio.
Tot nu toe test Instagram alleen nog met de shoppable foto tags in de Verenigde Staten, maar als de test geslaagd is, komt het wellicht ook naar Europa. We houden jullie op de hoogte.
Verder lezen over Instagram
Social Media21.11.2024
Instagram laat je het algoritme resetten voor nieuwe inspiratie
Social Media17.11.2024
Deze week viral: Heel Holland Frituurt, Paul vs Tyson en levende mannequins
Social Media13.11.2024
Dit zijn 3 alternatieven voor social medium X
Social Media12.11.2024
Instagram krijgt straks avatars met kunstmatige intelligentie
Social Media11.11.2024
Instagram verbetert zijn meest irritante factor
Social Media10.11.2024
Deze week viral: kappersschorten en riksja-rijder
Social Media07.11.2024
Worden sociale media straks net zoals drank?
Social Media03.11.2024