De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Vandaag lanceert Facebook Instant Articles in Nederland met launch partners Metro, NOS.nl, NU.nl, RTL Nieuws en Telegraaf. Deze partners zijn net begonnen of zullen binnenkort starten met het publiceren van de snel ladende Instant Articles.
Meer en meer mensen nemen nieuws tot zich op mobiele apparaten en Facebook wil deze nieuwservaring voor mensen sneller en rijker maken. Gemiddeld duurt het 8 seconden om een online nieuwsartikel te laden binnen Facebook, verreweg het langzaamste van alle inhoud op Facebook. Met Instant Articles wordt de laadtijd tien keer zo snel als bij standaard online artikelen.
Herkennen
Een Instant Article is te herkennen aan de bliksemschicht bij het artikel en staat voor een snelle, interactieve ervaring. Instant Articles zijn niet alleen sneller, ze bieden bovendien een reeks aan interactieve functies waarmee uitgevers en journalisten hun verhalen op nieuwe manieren tot leven kunnen wekken. Door de telefoon schuin te houden kan worden ingezoomd en kunnen hoge resolutie beelden worden bekeken. Automatisch afspelende video’s brengen het artikel tot leven. Andere mogelijkheden zijn interactieve kaarten, gesproken toelichtingen en er zijn zelfs mogelijkheden om te reageren op een specifiek onderdeel van het artikel, of dit leuk te vinden.
Quotes
“De uitbreiding van Instant Articles naar Nederland, beginnend met Metro en RTL Nieuws die al publiceren is een belangrijke mijlpaal voor het product. En dat NU.nl, Nos.nl en De Telegraaf dit binnenkort ook gaan doen, is fantastisch”, zegt Andy Mitchel, Director Global Media Partnerships bij Facebook. “Instant Articles zijn ontworpen in samenspraak met uitgevers. We zijn blij deze samenwerking ook met Nederlandse uitgevers uit te breiden en ook hen de mogelijkheid te geven om snelle, interactieve artikelen te delen met hun lezers, via de Facebook app.
“Wij willen onze huidige en toekomstige lezers op zo veel mogelijk platformen bedienen”, aldus Dave van Aken, Head of Social Media bij dagblad Metro. “Facebook is voor ons de grootste online traffic generator. Voornamelijk de luchtige artikelen scoren goed bij Metro. Dankzij Instant Articles kunnen we nu verhalen met diepgang beter onder de aandacht van onze fans brengen. De applicatie voor iOS zorgt voor een mooiere, professionelere én een snellere ervaring.”
“Met een nieuwe responsive site van NOS.nl en verbeteringen van de NOS-app, hebben we het afgelopen jaar hard gewerkt aan onze mobiele aanwezigheid. We maken gebruik van storytelling en een goede toepassing van beeld, video en andere relevante content in onze nieuwsverhalen is daarom erg belangrijk”, zegt Lara Ankersmit, Hoofd Digitale media NOS, over de online aanwezigheid van NOS.“We doen mee aan Facebook Instant Articles om te onderzoeken of we zo de gebruikerservaring op Facebook kunnen verbeteren en zijn benieuwd naar de resultaten.”
Verder lezen over Facebook
Social Media26.09.2024
Zuckerberg: ‘Social media geen directe invloed op geestelijke gezondheid’
Social Media30.07.2024
Meta opent AI Studio zodat iedereen eigen AI-chatbot kan maken
Online25.07.2024
Meta gaat de strijd aan met Yahoo Boys en sluit duizenden accounts
Social Media22.07.2024
Kun je Facebook wel gratis noemen? De EU vindt van niet
Social Media01.07.2024
Facebook geeft gebruikers onvoldoende kans om van gepersonaliseerde ads af te komen
Krijgt Meta een miljardenboete?Social Media28.05.2024
Zo zorg je dat Instagram en Facebook je foto’s niet gebruiken om AI te trainen
Nieuws15.05.2024
Vijfpunts snelcursus nepnieuws herkennen!
Social Media22.02.2024