De komst van video op Instagram heeft overduidelijk invloed gehad op het aantal filmpjes dat via Vine de wereld in is geholpen. Maar wat heeft nou jouw voorkeur: Vine of Instagram? In de bijgevoegde infographic van Neomobile kijkt men naar de belangrijkste statistieken, feitjes en features van beide diensten, met als doel om jou de keuze te vergemakkelijken. Of om je juist niet te laten kiezen, aangezien beide apps gemakkelijk naast elkaar te gebruiken zijn.
Het belangrijkste verschil tussen de twee diensten is dat het bij Vine alleen mogelijk is om filmpjes van 6 seconden te uploaden, terwijl je met Instagram filmpjes kunt uploaden van maar liefst 15 seconden. Bij Instagram kun je gebruik maken van 13 filters, terwijl dit bij Vine niet kan. Bij Vine zijn er ongeveer 13 miljoen actieve gebruikers, terwijl dit aantal bij Instagram rond de 130 miljoen ligt.
Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar Vine als het gaat om het maken van video’s. Instagram blijft fantastisch, maar het maken van filmpjes die 15 seconden duren, is voor mij wat minder interessant. Mensen verzadigen zich al voldoende met filmpjes die 6 seconden duren. Bijkomend feitje is dat je bij het gebruik van Instagram er niet automatisch bij nadenkt dat je er ook video’s mee kunt maken, aangezien het grootste gedeelte van de berichten op de dienst nog steeds bestaat uit foto’s.