Steeds meer organisaties ervaren de voordelen van interne social media, zoals Shell, Philips, KPN, Logica en Tempo Team. Soms doordat de organisatie dat zelf heeft geïnitieerd, soms doordat werknemers webbased tools hebben ‘aangemaakt’. Ons onderzoek wijst uit dat ‘vinden en verbinden van mensen en expertise’ het belangrijkste argument is en dat intern Microbloggen (intern kennis en ervaringen delen via tweets) als de meest belangrijke functionaliteit wordt gezien. Zie onder voor de infographic met de resultaten en een overzicht van de meest populaire functies en platformen.
Print deze infographic | Vergroot
Zie eerder op Dutchcowboys: Overleven volgens Ben Verwaaijen door delen, verbinden en transparatie, Gebruik Interne Social Media leidt tot beter leiderschap, KPN verbindt medewerkers via intern social media platform en een weergave van de stand van zaken omtrent Interne Social Media binnen Nederland in juni 2010.
Wanneer is een organisatie klaar voor Enterprise Social Media? Hoewel weinig organisatieveranderingen zich moeilijker laten regisseren, is dit maturity model wellicht een hulp.